Hva betyr bærekraft for en av Norges viktigste merkevarer? med Med Bjørn Malm, bærekraftssjef i TINE

Lenge før bærekraft ble etablert som begrep har det bondeeide meierisamvirke TINE jobbet for å sikre bonden avsetning på sine råvarer, og bidratt til å spre verdiskaping på mange hender. Men hva betyr begrepet bærekraft for selskapet i dag?

I podcastserien «Bak Maten» forsøker trainee i Norsk Landbrukssamvirke, Caroline Ålum Solberg, å finne svar på hva det egentlig betyr at maten vi spiser og landbruket er bærekraftig. I denne episoden av «Bak maten – En podcast om bærekraft» handler det om TINEs arbeid med bærekraft.

I en verden som roper etter flere bærekraftige løsninger, er det essensielt at også de store selskapene tar ansvar. TINE ble i år kåra til Norges mest bærekraftige selskap, og denne uken er bærekraftssjef i TINE, Bjørn Malm, på plass for å snakke om bærekraft fra et næringsperspektiv.

Hør flere episoder av Bak Maten her

Malm har vært bærekraftssjef i TINE i 10 år, og i denne episoden deler han TINEs tanker og visjoner om bærekraft. De har også en samtale om hva som gjør at TINE blir sett på som det mest bærekraftige selskapet i Norge, tanker rundt bruk av grovfôr og kraftfôr og hvorfor vi i det hele tatt har et landbruk i Norge.

Har du innspill eller tilbakemeldinger til podcasten «Bak maten – en podcast om bærekraft» så send en epost til caroline.alum.solberg@landbruk.no og følg gjerne @bakmatenpod på instagram.